مقالات

همه چیز درباره کتونی اسپرت ورزشی

کتونی اسپرت ورزشی

همه ی ما می دانیم کفشی که برای فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای برخی ویژگی های خاص تر نسبت به سایر کتونی ها می باشد. این محصولات از قسمت پنجه و رویه تا پاشنه باید کاملا استاندارد باشند. زیرا یک کتونی اسپرت ورزشی تاثیر بسیار زیادی انجام فعالیت های ورزشی و بروز آسیب های پا و کمر دارد. هرچه کتونی شما از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، انجام فعالیت ها آسان تر و از بروز آسیب ها جلوگیری می شود.

پس اگر یک ورزشکار هستید، و یا قصد شروع یک فعالیت به تازگی را دارید، در انتخاب کفش مخصوص ورزش خود بسیار دقت نمایید. با استفاده از نکاتی که در این مطلب بیان می شود، شما می توانید بهترین کفش ورزشی را خریداری و استفاده نمایید.

چه نکاتی در خرید کتونی اسپرت ورزشی حائز اهمیت است؟

کفش ورزشی

  • توجه به رویه کفش

کفش یا همان کتونی اسپرت ورزشی را باید به گونه ای انتخاب نمایید که رویه ی آن به پای شما فشار نیاورد. در واقع ضمن آنکه این کفش باید تمام پای شما را در بر گیرد، بعد از پوشیدن آن باید احساس راحتی داشته باشید. از طرفی آستر و پوشش درون کفش می‌بایست نرم، فاقد درز و هر گونه برآمدگی باشد. و جنس رویه آن امکان گردش هوا را به وجود آورد.

  • پاشنه کتونی اسپرت ورزشی

اگر برای خرید کفش ورزشی اقدام نموده باشید، قطعا می دانید که این کفش ها باید دارای مقدار کافی لژ در قسمت کف و پاشنه کفش باشند. همچنین نه خیلی سخت باشد که در راه رفتن طولانی پا را اذیت کنید. نه خیلی نرم که در هنگام فعالیت یا راه رفتن موجب لغزش پا شود.

  • به پهنای کفش مناسب ورزش توجه نمایید

پهنای جلو کتونی ورزشی شما باید به میزان کافی فضا داشته باشد. تا شما به راحتی پای خود را درون آن حرکت دهید. در واقع پای شما باید حدود ۶ میلیمتر فضا از لبه‌های کفش داشته باشد. و اگر کفش شما تنگ تر از این باشد، کناره‌های کفش به انگشت کوچک پا فشار وارد می نماید.

بیشتر بدانید
مدل های ونس

برای آنکه بدانید کتونی اسپرت ورزشی شما کاملا اندازه استت یا خیر، حتما بندهای کفش را بطور کامل ببندید و سپس بایستید و چند قدم راه بروید تا کاملا از اندازه بودن کفش اطمینان حاصل کنید.

  • میزان انعطاف پذیری

هنگام انتخاب کفش مناسب ورزش، آن را در دست خود بگیرید و دو دست را مخالف یکدیگر بپیچانید. یک کفش مناسب نباید با این حرکت به آسانی شکل خود را از دست دهد و آسیب ببیند. همچنین قسمت کنار پاشنه کفش را از دو طرف به داخل فشار دهید و مطمئن شوید که به اندازه کافی محکم است و به آسانی تغییر شکل نمی‌دهد. زیرا همانطور که گفتیم، پاشنه نباید خیلی نرم باشد.

  • انتخاب سایز دقیق کتونی اسپرت ورزشی

اگر سایز کفش خود را به درستی انتخاب کرده باشید، هنگامی که شما ایستاده‌اید، باید میان نوک بزرگ‌ترین انگشت پا و انتهای کفش حداقل یک سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. هیچگاه دچار این اشتباه نشوید که چون کتانی بعد از مدتی جا باز می‌کند اگر کمی کوچک بود عیب ندارد، بلکه درنظر داشته باشید که در صورت کوچک بودن کفش ورزشی امکان تغییر حالت انگشتان وجود دارد.

کتونی اسپرت ورزشی

جمع بندی

از مطالب فوق الذکر دریافتید که کتونی اسپرت ورزشی مناسب به کفشی گفته می شود که کاملا از پا محافظت نموده و انعطاف بالایی داشته باشد. در عین حال کفش ورزشی باید انقدر سبک باشد که پاهایتان در آن کاملا راحت باشد و وزن کفش را حس نکند.

برند های ونس و کانورس از بهترین تولیدکنندگان کتونی های اسپرت می باشند. این کمپانی های بزرگ برخی از محصولات خود را مخصوص فعالیت های ورزشی تولید می نمایند. از این رو  اگر به دنبال یک کفش ورزشی مناسب هستید، کتونی ونس و کانورس، گزینه های خوبی برای شما می باشد.

بیشتر بدانید
بررسی مهم ترین ویژگی های کتونی اسپرت

فروشگاه کانورس تهران با چندین سال فعالیت تخصصی در زمینه فروش کفش های کانورس و ونس زنانه و مردانه، بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه می نماید. از این رو شما بدون تحقیق و گشت و گذار زیاد در بازار، به راحتی می توانید کتونی اورجینال مورد نظر خود را از وب سایت این فروشگاه خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *