مقالات

مهم ترین اصول برای نگهداری از کفش اسپرت

هنگامی که شما به تازگی یک کتونی اسپرت را خریداری می نمایید، مطمئنا نگران ماندگاری آن هستید. برای سالم ماندن و ماندگاری این محصولات لازم است دو نکته را رعایت نمایید. اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید، خرید محصول مورد نظر از یک فروشگاه کفش اسپرت معتبر می باشد. زیرا در صورتی که کتونی مورد نظر شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد، خیلی زود تغییر حالت داده و از بین می رود. دومین نکته، استفاده از روش هایی است که شما برای نگهداری کفش های اسپرت به کار می برید. در واقع استفاده صحیح از کفش ها و تمیز نمودن آن ها دارای یکسری اصول می باشد. و در صورتی که شما این اصول را به درستی رعایت نمایید، یک کتونی با کیفیت، تا مدت ها مانند روز اول سالم و قابل استفاده می باشد.

در ادامه این مطلب، بهترین روش ها برای سالم ماندن کفش های اسپرت در طولانی مدت را بررسی می نماییم.

روش های اصولی نگهداری از کفش اسپرت

نگهداری از کفش اسپرت

  • نحوه صحیح پوشیدن و در آوردن کفش

این مورد یکی از مهم ترین اصول برای نگهداری از کفش های اسپرت و ماندگاری آن ها است. موقع دراوردن و پوشیدن کتونی ها حتما بند یا چسب آن را باز کنید. در این صورت از شل شدن دهانه و پشت کفش جلوگیری می شود.

  • تمیز نمودن متناوب کتونی ها

برای آنکه شست و شو کلی و یکباره کفش های شما به حداقل برسد، و همچنین کمتر از مواد شوینده برای کتونی های اسپرت خود استفاده نمایید، بهتر است بعد از هربار به خانه آمدن با یک دستمال نم دار، کفش های خود را تمیز نمایید. در این صورت کثیفی ها به خورد پارچه کفش شما نمی رود. و ماندگاری آن ها بیشتر می شود.

  • نگهداری از کفش های اسپرت که استفاده نمی کنید!

گاهی ممکن است شما تا مدتی قصد استفاده از برخی کتونی های خود را نداشته باشید، از این رو بهتر است آن ها را درون کاور و یا جعبه مخصوص قرار دهید. در این صورت از انواع آسیب و آلودگی ها حفظ می شوند. همچنین ساشه های رطوبت گیر نیز می تواند از ایجاد یک محیط مرطوب برای رشد باکتری ها جلوگیری نماید.

  • توجه به محل نگهداری کفش ها

به طور کلی بهتر است جایگاه کفش ها در محلی خشک و خنک باشد. زیرا قرارگیری آن ها در معرض آفتاب موجب تغییر شکل کفش و یا باز شدن چسب های کفش شما می شود. از طرفی جایگاهی را برای آن ها در نظر بگیرید که شی سنگینی روی آن قرار نگیرد. زیرا موجب ایجاد خراش، چین خوردگی پارچه و دیگر آسیب های این چنینی می گردد.

بیشتر بدانید
چگونه کانورس خود را تمیز کنیم؟

محل قرارگیری کفش ها، یکی از مهم ترین اصول نگهداری کفش های اسپرت می باشد.

نگهداری از کفش اسپرت

  • شست و شو اصولی، مهم ترین مرحله نگهدای از کفش های اسپرت

به طور کلی شست و شو کتونی ها توسط خشک شویی بهترین گزینه می باشد. اما اگر خودتان قصد انجام اینکار را دارید، بهتر است به صورت دستی انجام دهید.

برای شست و شو کتونی ها به روش دستی، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. برای نگهداری از کفش های اسپرت، و ماندگاری بیشتر آن ها پس از شست و شو، سعی کنید از مایع شوینده ملایم برای ایجاد کف و تمیزی کفش ها استفاده نمایید.
  2. مایع را با آب ولرم برای شست و شو کفش ها مخلوط نمایید.
  3. حال با استفاده از محلول و یک مسواک کفش ها را خوبی تمیز کنید.
  4. سعی کنید هنگام مسواک کشیند کفش، فشار زیادی که پارچه کتونی را خراب نماید، به آن وارد نکنید.
  5. در مرحله بعدی با یک پارچه تمیز و مرطوب، کف روی کفش را پاک نمایید.
  6. بهتر است، کفش رو بطور کامل در آب فرو نکنید. زیرا بعد از خشک شدن به مرور زمان ممکن است تغییر حالت دهد.
  7. برای سریع تر خشک شدن و حفظ حالت کفش، می توان مقداری کاغذ مچاله را درون کفش قرار دهید.

نگهداری از کفش اسپرت

جمع بندی

همانطور که از مطالب فوق دریافتید، مهم ترین مسئله در ابتدا، انتخاب کتونی با کیفیت است. دو برند ونس و کانورس بهترین برند های کتونی های اسپرت می باشند. و شما می توانید تمام مدل های فوق العاده آن را از وب سایت کانورس تهران با خیال راحت خریداری نمایید.

بیشتر بدانید
چگونه کانورس خود را تمیز کنیم؟

حال برای نگهداری از کفش های اسپرت و باکیفیت خود، لازم است اصول مهم را رعایت نمایید. از این رو در این مطلب مهم ترین نکات را برای حفظ سلامت و افزایش ماندگاری کفش های اسپرت را بررسی نمودیم. با استفاده از این نکات و خرید کتونی اسپرت با کیفیت، تا مدت ها می توانید از کفش های خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *